Αποξηραμένα φρούτα: Πόσο υγιεινά και παχυντικά είναι;

Written by  On: 19/06/2017

Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν ότι τα αποξηραμένα φρούτα είναι πολύ καλή επιλογή αν καταναλώνονται στις κατάλληλες μερίδες.

Δείτε τα υπερ και τα κατά.

Υπέρ

- Πολύ υψηλά σε φυτικές ίνες
- Περιέχουν αντιοξειδωτικά
- Περιέχουν πολλές θρεπτικές ουσίες
- Είναι εύκολο να αποθηκευτούν, να μεταφερθούν και να φαγωθούν.

Φυτικές ίνες. Συγκεντρώνουν τις φυτικές ίνες που βρίσκονται στα μη κατεργασμένα φρούτα. Οι ίνες ενισχύουν την υγεία με πολλούς τρόπους. Βελτιώνουν την υγεία των εντέρων, μειώνουν τη χοληστερόλη, βοηθούν στον έλεγχο του σακχάρου και στη διατήρηση υγιούς βάρους ή προάγουν την απώλεια κιλών.
Αντιοξειδωτικά. Προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να προκαλέσουν καρδιακή νόσο, καρκίνο και άλλες νόσους. Έρευνες έδειξαν ότι φρούτα που έχουν αποξηρανθεί έχουν την ίδια ποσότητα αντιοξειδωτικών με το φρούτο.

Θρεπτικές ουσίες. Εκτός από τις φυτικές ίνες περιέχουν υψηλά επίπεδα βιταμινών και θρεπτικών ουσιών που είναι σημαντικές για την υγιεινή διατροφή και τη ζωή. Με βάση το είδος των φρούτων, οι θρεπτικές ουσίες περιλαμβάνουν
Βιταμίνη , βιταμίνη K, κάλιο, σίδηρο και μαγνήσιο.

Προσβασιμότητα. Έχουν μακριά ζωή στο ράφι και είναι εύκολο να συσκευαστούν για σνακ ή για μια πολυάσχολη μέρα. Είναι πιο δύσκολο να μεταφέρετε φρέσκο ανανά ή μήλα σε σύγκριση με τη μικρή σακούλα αποξηραμένων κομματιών φρούτου. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε ότι θα χαλάσει το φρούτο ή ότι θα επιλέξετε λιγότερο υγιεινά όταν τρέχετε σε δουλειές.

Κατά

- Συγκεντρωμένα σάκχαρα και θερμίδες
- Πρόσθετη ζάχαρη και συντηρητικά
- Δεν είναι τόσο υγιεινά όσο τα ακατέργαστα φρούτα
- Η αιτία που ορισμένοι διατροφολόγοι προσέχουν τα αποξηραμένα είναι ότι έχουν περισσότερες θερμίδες και σάκχαρα για το μέγεθος της μερίδας.

Για παράδειγμα, ένα φλιτζάνι βατόμουρα έχει περίπου 85 θερμίδες ενώ ένα φλιτζάνι αποξηραμένων 500. Όσον αφορά τα αποξηραμένα προσέξτε την ποσότητα. Μπορείτε να τα συνδυάσετε με άλλες υγιεινές τροφές. όπως ξηρούς καρπούς για να ισορροπήσετε τις θερμίδες.

Πρόσθετα σάκχαρα και συντηρητικά. Όσα αγοράζονται από μαγαζιά πιθανόν περιέχουν πρόσθετα υλικά, όπως επιπλέον ζάχαρη. Μπορούν να οδηγήσουν σε αύξηση βάρους, αυξημένο κίνδυνο διαβήτη και άλλα προβλήματα υγείας.
Τα συντηρητικά (θειώδη άλατα) έχουν συνδεθεί με κρίσεις άσθματος και ημικρανίες.

Πηγή: iatronet.gr

Last modified on 19/06/2017


Read Also


Video stories

 

Όλες οι σχολές με ένα κλίκ εδω

Greek English French German Italian Portuguese Russian Spanish

Monthly Newsletter

Κάντε την εγγραφή σας στο Newsletter του Fightlife και μείνετε ενημερωμένοι για όλα τα events και τις τελευταίες εξελίξεις από τον κόσμο του FightLife....
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.